Film

Man brukar säga att “en bild säger mer än tusen ord”. Tänk då vad mycket du kan säga med en film på 20 sekunder.

Film

Man brukar säga “en bild säger mer än tusen ord”, tänk då vad mycket du kan säga med en film på 20 sekunder.

Rörlig bild kommer mer och mer! Många företag har inte kommit så långt i sin marknadsföring än, men enligt oss borde det vara en del av alla marknadsföringsplaner. En kort video kan säga så otroligt mycket mer än en stillbild. Det sägs att en bild säger mer än 1000 ord. Tänk då vad 25 bilder per sekund kan säga

Vi jobbar mycket med korta videos till sociala medier, då samhället är alldeles för stressat för att titta på något som är över 20-30 sekunder långt. Vi rekommenderar kortare videor till sociala medier. Ska videon istället upp på er sajt är det en helt annan sak.

När besökarna når er sajt har de oftast klickat in hos er för att ta reda på mer. De vet redan vad de letar efter och tittar om ni har något att erbjuda som faller dem i smaken. I detta fall fungerar ett lite längre videoklipp, på ca 30-90 sekunder. Videoklippen kan då vara lite mer informativa och längre utan att den som tittar tappar intresset och swipar vidare.

Vill ni veta mer om hur vi skulle kunna hjälpa ert varumärke att sticka ut i det sociala bruset? Kontakta oss så berättar vi mer!

Olivia

– Client Case –

Uppdrag: Kort film till sociala medier för att skapa intresse för potentiella gäster.

Utförande: Under öppningstid filmade vi när kocken gjorde pizzabeställningar till gäster. Det blir äkta, in-action och trovärdigt. Precis det många vill se på sociala medier. “Bakom kulisserna”-material och annat som visar mer om Olivia som företag.

Picadeli

– Client Case –

Uppdrag: Göra en filmserie som visar kunder och konsumenter “bakom kulisserna”-material  och för att på ett intressant sätt berätta hur Picadeli jobbar med närproducerat, med IT i matbranschen m.m.

Utförande: Vi har bland annat gjort filmserier som “a products journey” och “backstage at Picadel” då vi besökt odlare och deras produktion för att visa Picadelis konsumenter och kunder vart deras produkter kommer ifrån.

Greenfood

– Client Case –

Uppdrag: Göra en stämningsfilm för Greenfoods varumärke Wrapson för att kunna använda i säljpitcher till olika företag.

Utförande: Med uppgifterna från företaget letade vi upp några passande modeller och filmade en halvdag i Göteborg för att få ihop rätt typ av material till filmen. Slutprodukten ser ni här till höger.