Skip to content

En visuell Digital Analytics Specialist sökes


Contently fortsätter att växa och vi letar nu efter ännu en person som brinner för statistik, analys och sociala medier. En Digital Analytics Specialist med andra ord. Men denna gång letar vi även efter någon som är duktig med kameran.

Vi letar efter någon som kommer ha ansvar och kontakt med kunder, läsa av statistik för sociala medier, både betald marknadsföring och organisk. Du kommer behöva kunna program som Facebook Business Manager, Google Analytics, Photoshop, InDesign, Premiere Pro m.m. 

Contently är i en mycket spännande period där vi efter pandemin har fått ett stort uppsving och ser stor potential inom mat- och restaurangbranschen. Contently är fortfarande ett mindre företag med två anställda, jag, Gabriella, och Petronella. Vi vill med det understryka att när man jobbar på ett mindre företag så hjälps vi alla åt för att få uppgifterna och uppdragen gjorda på bästa sätt. Du kommer behöva vara driven, initiativtagande och självgående. Alla kommer ha sina egna ansvarsområden men vi kommer arbeta som ett team och hjälpa varandra när det behövs.

Så även om yrkestiteln säger Digital Analytics Specialist kommer skriva copy, planera fotograferingar, handla rekvisita, ha möte med kunder, göra moodboards osv också vara med i arbetsbeskrivningen. 

Med det sagt så finns det också mycket fördelar med att arbeta på ett mindre företag. Du kommer få vara chef över din egen tid, vara flexibel i ditt arbete och ha varierande arbetsuppgifter under dagarna. Kika gärna in på vår instagram @_contently_ för att se hur våra dagar kan se ut. 

Matfotograf i Göteborg - God Dryck
Kreativiteten flödar med en kopp kaffe på vårt favorithak Twentyfourseven.


Den vi letar efter är:

  • Någon som har stort intresse för statistik och analys av all typ av data
  • Vet hur en systemkamera fungerar i manuellt läge, känner till Camera RAW och meriterande är om du fotat med blixt tidigare. 
  • Har en utbildning inom digital analys/digital marknadsföring eller har arbetserfarenheter inom program som Facebook Business Manager, Google Analytics etc.
  • Är driven, intiativtagande och gillar att ha många bollar i luften samtidigt
  • Duktig på copywriting och har ett kreativt sinne för content
  • Kan vara flexibel, både till byte av arbetsuppgift och ändringar i kalendern
  • Är snabb och kan prioritera det som är viktigast när det behövs
  • Inte har några problem med att delvis jobba hemifrån och samtidigt inte ha några problem att ta sig till vår studio i Stenungsund
  • Stort plus är om du har drivit eget eller har någon erfarenhet av att f-skatta.
  • Tjänsten är tänkt som fast anställning, men kan diskuteras fram om konsult är ett bättre alternativ. 

Sen till det absolut viktigaste:

Att personen är glad, positiv och ser möjligheter när andra ser hinder. Har ett stort intresse för mat, gillar att vara kreativ och vill göra content utanför boxen.

 

 

Vad erbjuder vi då?:

  • En arbetsplats där du får utvecklas på både ett professionellt och personligt plan.
  • Du kommer bland annat få ta fram material såsom bilder, filmer och copy samt få ansvara för statistik och analys av data för kunder i mat- och restaurangbranschen.
  • Varierande arbetsuppgifter som copywriting, kreativt skapande, fotografera, läsa av statistik, annonsera, planera moodboards m.m.
  • Fast kontorsplats med möjlighet att jobba hemifrån
  • Möjlighet att arbeta direkt med både stora och små företag inom mat- och restaurangbranschen

Vet du någon eller är du själv intresserad av att veta mer? Tveka inte att maila mig ditt CV och personliga brev, eller bara dina frågor och funderingar till gabriella@contently.se så träffas vi gärna (på ett corona-säkert sätt) och pratar mer!

Ser fram emot att höra från dig!

blåbär_1
Olivia Avenyn